Lara Fabian Budapesten
Egy koncertszervezés története

Mi ez az egész?
2013 nov. 11

Megkeresem a Müpát, gyors fejszámolás után letargia

Árat kapok a Müpától, és összeállítok egy gyors mérleget a várható kiadásokról és bevételekről. Nem állok jól, de a számok még igen elnagyoltak.

A Müpától Hetényi Dóra válaszolt a vaktában elküldött levelemre. Megtudtam, hogy a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem kibérlésére nagyjából 2,2 millió forintot kell szánni, ebben benne van a belépőjegyek menedzselése is. Ezt írták:

Köszönjük megkeresését, ezúton tájékoztatom, hogy a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem napi teremhasználati díja 8-23 óráig egy nyilvános előadás esetén 1.400.000,- Ft + Áfa, ezen felül a kötelezően fizetendő szolgáltatások körébe tartozik a jegyszedő-, hostess személyzet költsége (telt ház esetén maximum kb. 325.000,- Ft + Áfa), az esetleges zongorahangolás (jelenleg 13.000,- Ft + Áfa/alkalom), a kötelező felelősségbiztosítás (12.000,- Ft + Áfa), illetve további költséget jelenthet, ha igénybe kívánnak venni valamilyen alapszolgáltatásokon felül technikai szolgáltatást.

Nem kis szám, de tudtam, hogy ez még csak egy töredéke lesz a kiadásaimnak.

Felmentem Lara Fabian hivatalos weblapjára, ahol megnéztem a jövőbeni koncertjeit. Minden helyszínt egyenként megkerestem. Megszámoltam az ülőhelyeket, valamint azt, hogy az átlag jegyárak kb. milyen szorzatot tesznek ki. Így próbáltam a magam kezdeti, primitív módszereivel képet kapni egy koncert költségvetéséről.

Az interneten fellelhető félinformációkat összegyúrva felállítottam egy egyszerű, kezdetleges mérleget. Ezt írtam fel magamnak egy papírra:

Bevétel:

Müpa helyek száma (kb.1200) szorozva az átlag jegyárral (túlságosan is bizakodva 10.000 forintot számoltam) = 12.000.000,- Ft mínusz ÁFA, tehát 9,5 millió forint legfeljebb.

Kiadás:

  • MÜPA bérlet 2.220.000,- Ft
  • utaztatás várhatóan kb. 14 stábtaggal 1.500.000,- Ft
  • Szállás és ellátás kb. 2.000.000,- Ft
  • Reklám és promóció 1.000.000,- Ft
  • Színpadi igények hangtechnikában 500.000,-
  • Fénytechnikában 800.000,-

Összesen tehát 8 millió forint felett.

Még egyszer mondom, ezt akkor még tökéletesen fogalom nélkül írtam le. Csak azért osztottam meg veletek, hogy ha tényleg sikerül összehozni a koncertet, együtt össze tudjuk hasonlítani ezeket a számokat a ténylegesen kifizetett összegekkel.

Mindenesetre az már látszott, hogy a bevételek és kiadások különbsége alig másfél millió forint, optimálisan számolva. Ha nem kerítek szponzort, ennyi maradt Lara Fabian tiszteletdíjára, ami nagyjából semmire sem elég.

Szponzorok kellenek tehát, feltétlenül, minél több. Megint megijedtem, és kezdtem úgy érezni, nem sikerülhet. Mit is képzeltem magamról?

komment

Segíts egy like-kal. Sokat jelent!

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://larafabianbudapesten.blog.hu/api/trackback/id/tr55821240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.


A blog angol nyelven is!

A koncert szervezését követheted angol nyelven is itt. Lájkold az angol blog Facebook oldalát, ezzel is segíted a koncert létrejöttét.

Ismerd meg Larát!

Kevesen ismerik Magyarországon ezt a kivételes énekesnőt. Itt találsz róla néhány érdekességeket.

 

süti beállítások módosítása