Lara Fabian Budapesten
Egy koncertszervezés története

Mi ez az egész?
2014 jan. 18

Lara beteg!

Egy friss interjúban Lara lemondja a későbbi koncertjeit, fülproblémájára hivatkozva. Teljesen lesokkol a hír, egyrészt sajnálom Larát, másrészt magamat. Mikor ér akkor el Magyarországra? Rögtön jön a mentőötlet: nem baj, akkor szervezünk egy unplugged estet.

Az első posztok egyikében említettem, hogy Lara lemondott néhány koncertjét miután májusban véletlenül túl erős hangot küldött egy hangmérnök a fülmonitorjába, és emiatt gondjai adódtak a hallásával. Ezután is próbált fellépni, de egyre rosszabb lett a helyzet. Ma reggel egy videóüzenetben tájékoztatta a rajongóit, hogy betegsége annyira elharapódzott, hogy egyelőre nem tud tovább énekelni. Nem mer kockáztatni. Az orvosai szerint, ha pihenéssel nem ad esélyt a gyógyulásának, visszafordíthatatlanná válhat a hallásproblémája, akár meg is süketülhet. Teljesen érthetően tehát Lara úgy döntött, pihenni fog, hogy legyen módja később visszatérni a színpadra.

Screen Shot 2014-02-19 at 17.49.52.png

Az összes soron következő koncertjét lemondta. A videón franciául beszélt, a szerény nyelvtudásommal és Lara videón át is érződő szomorúságával együtt megértettem, hogy lemondott MINDENT. Az én fülem is csengeni kezdett erre a hírre. Lehet, hogy minden elveszett, amit terveztem? Nagyon sajnálom Larát, de egy kicsit magamat is. 

Többször megnéztem a videót, koncentráltam, hogy minél több szót megértsek Lara mondanivalójából. Egy szótár segítségével aztán kikerekítettem, hogy nincs mindennek vége, csak addig pihen, amíg meggyógyul. Huhh, kicsit megkönnyebbültem.

Jelen esetben egyébként - sajnos - nekem még van időm. Gyanítom, hogy egyébként sem jött volna össze a koncert 2-3 hónap alatt. Az előmunkálatok, Lara válasza, a pénz összekaparása, a helyszín és időpont összeegyeztetése és a promóció akkor is felölel legalább 8-12 hónapot, ha bele is szakadok. Igaz, ha csak rajtam múlna, 2 héten belül itt énekelne.

Larának van egy csodálatos dala, amit eredetileg Serge Lama énekelt, azt hiszem először 1973-ban. A dal címe « Je suis malade » Azt jelenti beteg vagyok. Ez szerelmi bánatról szól, de Larára ez most fizikailag is igaz ez. Remélem, mielőbb meggyógyul.

Nem sokkal később felhívtam Ádám barátomat, hogy elmondjam neki a hírt. Elkezdtem mesélni neki, hogy kitaláltam valamit arra, hogyan tudnám Larát még akkor is elhívni hozzánk fellépni, ha a hallásproblémája hosszabb távon is fennáll.

Ádi: Mit? Kitaláltál egy új gyógymódot?
Én: Igen! - Röhögés - Már be is iratkoztam az orvosi egyetemre. 7 év múlva szakvizsga, ha minden jól megy.
Ádi: Vagy feltaláltál egy eszközt, amivel megterhelés nélkül tud énekelni. Mellesleg a süketek is hallanak vele, de ez most teljesen mellékes. A lényeg, hogy Larának jó legyen, és meglegyen a koncert.

Jót nevettünk, ez enyhített a feszültségemen. Ádám azt mondta, tényleg ilyen vagyok, képes lennék erre is, ha a fejembe veszek valamit.

Miután lehiggadtam, befejeztem a mondatomat: ha nagy koncertet nem is tud tartani Lara Fabian, olyat mindenképp tudna, amin nincs kihangosítás, vagy csak egészen minimális. Unplugged jelleggel. Lara beül egy klubba egy csinos kis székre, a Manuel Pitois féle kis 4 tagú zenekarral, a cirka 200 résztvevő pedig körül üli őket a földre szétszórt babzsákokon, párnákon. Rendkívül intim zenei élmény lenne.

Címkék: hír
komment

Segíts egy like-kal. Sokat jelent!

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://larafabianbudapesten.blog.hu/api/trackback/id/tr645822409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.


A blog angol nyelven is!

A koncert szervezését követheted angol nyelven is itt. Lájkold az angol blog Facebook oldalát, ezzel is segíted a koncert létrejöttét.

Ismerd meg Larát!

Kevesen ismerik Magyarországon ezt a kivételes énekesnőt. Itt találsz róla néhány érdekességeket.

 

süti beállítások módosítása