Lara Fabian Budapesten
Egy koncertszervezés története

Mi ez az egész?
2013 dec. 19

Az első franciaórám - Parlez-vous français?

Elkezdek tanulni franciául, hogy anyanyelvén beszélhessek Larával, ha úgy adódik. Na jó, már régóta kacérkodom ezzel a gondolattal. Egyelőre úgy tűnik, jól megy.

Egy kis kávézóban találkoztam Konrád Eszter franciatanárral. Eszterrel régebbről ismerjük egymást, és mikor említettem neki a dolgot, örömmel vállalta hetente egyszer a képzésemet.

Tetszett neki a lelkesedésem. Két-három hónappal ezelőtt még egyáltalán nem érdekelt a francia, de Lara miatt belekezdtem, később pedig Lara dalai miatt beleszerettem a nyelvbe. Eltökéltem, hogy ha többet nem is, de néhány mondat erejéig megpróbálok a saját nyelvén szólni Larához, ha találkozom vele valaha.

Először a kiejtést kezdtük tanulni, ami azzal kezdődött, hogy francia neveket kellett felolvasnom, mint mondjuk Gérard Depardieu.

Gerard Depardieu during the filming of the Graham Norton Show-756585.jpg

forrás: mirror.co.uk

Miután végeztem a 20-25 névvel, felnéztem. Eszter vigyorogva nézett rám: fog ez menni, mondta. Alig 3-4 nevet rontottam el az összesből, ami Eszter szerint bőven átlagon felüli.

Faltam a sok információt, és ezzel egyidejűleg tisztultak ki a fejemben az ismert szavak jelentései és kiejtései. Az óra végén kaptam némi házifeladatot. Rábámultam Eszterre és határozottan közöltem vele, hogy ennél úgy tízszer többet adjon nekem, mert ezt a keveset én még ma este felfalom. Eszter egy pillanatra meglepődött, majd korrigált. Kaptam házit, nem is keveset.

Címkék: nyelvtanulás
komment

Segíts egy like-kal. Sokat jelent!

Kommentek

A bejegyzés trackback címe:

https://larafabianbudapesten.blog.hu/api/trackback/id/tr635825199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.


A blog angol nyelven is!

A koncert szervezését követheted angol nyelven is itt. Lájkold az angol blog Facebook oldalát, ezzel is segíted a koncert létrejöttét.

Ismerd meg Larát!

Kevesen ismerik Magyarországon ezt a kivételes énekesnőt. Itt találsz róla néhány érdekességeket.

 

süti beállítások módosítása